Bronnenwijzer
De BronnenWijzer is dé plek voor betrouwbare en relevante informatie over studiebronnen die perfect aansluiten bij jouw studie. Met onze catalogus helpen we je om snel en eenvoudig de juiste bronnen te vinden.
Waarom kiezen voor BronnenWijzer?
-
Gericht op jouw studie: Vind bronnen die specifiek zijn afgestemd op jouw opleiding en vakgebied.
-
Betrouwbare kwaliteit: Alle bronnen worden zorgvuldig gecontroleerd op relevantie en studie waarde.
-
Breed aanbod: Voor elke studiefase hebben we iets passends.
-
Gebruiksvriendelijk: Zoek en filter eenvoudig op thema, niveau en type bron.
Voor wie is BronnenWijzer?
BronnenWijzer is er voor studenten, docenten en professionals die op zoek zijn naar hoogwaardige bronnen om te studeren, les te geven of kennis te verdiepen. Start jouw zoektocht naar de beste studiebronnen vandaag nog en word wijzer met BronnenWijzer!
Communicatieniveaus
Communicatie vindt plaats op vier niveaus, namelijk; het inhoudsniveau, het procedureniveau, het interactieniveau en het emotionele niveau. ... Inhoudsniveau Het inhoudsniveau van communicatie gaat, zoals de naam eigenlijk al zegt over de inhoud van het gesprek: het gespreksonderwerp. Waarom zitten we hier bij elkaar? Wat wordt er besproken?
Leesniveau:
4
Kennisclip: ICF achtergrond door: Eveline de Beer
ICF is een begrippenkader dat het menselijk functioneren beschrijft en eventuele problemen die mensen tijdens het functioneren ondervinden. ... De ICF kent verschillende doelen. De eenduidige termen en coderingen vormen een grondslag voor het doen van onderzoek.
Leesniveau:
4
praktijkkaart ZMBR: behandeling smetten versie december 2022 | bron: de richtlijn van V&VN Smetten
praktijkkaart ZMBR: behandeling smetten versie december 2022 | bron: de richtlijn van V&VN Smetten smetten • intacte huid • lichtrode tot felrode, glanzende huid smetten met nattende huid • felrode huid • nattende, kapotte huid • verweking van de huid • erosies • jeuk (niet altijd) • scherpe, rode wondlijn (fissuur) zichtbaar op breuklijn tussen beide huidplooien • schrijnend, branderig gevoel (niet altijd) smetten met geïnfecteerde huid: combinatie natte huid + 1 of meerdere van deze symptomen • pustels (puistjes) • nattend • geel/groen exsudaat • randschilfering • pus • eilandjes voor de kust (bij candida-infectie) • korstvorming • een onaangename geur • jeuk (niet altijd) • schrijnend, branderig gevoel (niet altijd) symptomen stel vast of er sprake is van smetten aan de hand van de onderstaande symptomen; raadpleeg bij twijfel een meer ervaren deskundige interventies behandel de verschillende verschijningsvormen van smetten op de onderstaande manieren: smetten • 1 of > preventieve maatregelen, minimaal 2x daags • bij en felrode, glanzende huid zinkoxidesmeersel FNA (dun!)
Leesniveau:
5
Over Omaha System
Historie Omaha System Het Omaha System ontstond medio jaren '70 in Omaha (VS). Organisaties voor thuiszorg en openbare gezondheidszorg wilden een betere manier ontwikkelen om de zorg te beschrijven. ... Aan de slag met het Omaha System Stichting Omaha System Support bevordert en faciliteert het gebruik van het Omaha System in Nederland. Geïnteresseerd?
Leesniveau:
5
Publicatie over signaleringsplan
Publicatie over signaleringsplan van CCE 'Signaleringsplan, zegen of vloek?' is een publicatie van het CCE. ... Vooral geven zij een kritische reflectie: wanneer kan een signaleringsplan goed werken, hebben de cliënt en de zorgprofessional er überhaupt baat bij en wat zijn valkuilen?
Leesniveau:
4
Antibiotica in de problemen
Zo zouden artsen antibiotica bijvoorbeeld veel gerichter moeten voorschrijven. Soms krijgen patiënten al antibiotica als nog onduidelijk is of hun aandoening het gevolg is van een infectie. ... De meeste antibiotica werken namelijk vrijwel alleen tegen bacteriën; tegen virussen helpen ze niet.
Leesniveau:
5
Omgaan met een psychotische patiënt – Psychose Kennis Probleem
Zo kan de verpleegkundige adequaat reageren wanneer zij in contact komt met een psychotische patiënt. ... Daarnaast richt de verpleegkundige zich op de vermindering van angst- en schuldgevoelens bij zowel de familie als de patiënt.
Leesniveau:
5
Psychose
Bij een psychose hoor of zie je dingen die andere mensen niet horen of zien. Bel je behandelaar of je huisarts. Het is belangrijk dat een psychose zo kort mogelijk duurt. ... Je kunt medicijnen tegen een psychose krijgen en medicijnen om rustiger te worden. Ook therapie helpt je weer controle te krijgen over je gedachten en leven. Wat is je situatie? Nuttige links
Leesniveau:
3
Palliatieve sedatie
Voorlichting - Stel de patiënt en diens naasten een gesprek voor over palliatieve zorg (inclusief palliatieve sedatie) bij de markering van de palliatieve fase, gedurende de palliatieve fase en bij dreigende ... Zorg voor naasten Bespreek welke rol naasten tijdens de palliatieve sedatie kunnen en willen hebben.
Leesniveau:
5
Methode voor begeleiding bij rouw en verliesverwerking
Practice-based methode voor begeleiding bij rouw en verliesverwerking Practice-based methode voor begeleiding bij rouw en verliesverwerking Gepubliceerd op: 01-04-2015 Laatst bijgewerkt op: 09-01-2024 ... Is er sprake van verliesverwerking? Onderzoek toont aan dat ook bij zeer ernstig (visueel en) verstandelijk beperkte cliënten sprake kan zijn van het ervaren en dus ook het verwerken van verlies.
Leesniveau:
5
Ontremd gedrag - Wikiwijs Maken
Hiervoor moet de leeromgeving wel bij Wikiwijs aangemeld zijn. Wil je gebruik maken van de LTI koppeling? Meld je aan via info@wikiwijs.nl met het verzoek om een LTI koppeling aan te gaan.
Leesniveau:
4
Methode Warme zorg
Gepubliceerd op: 20-02-2019 Laatst bijgewerkt op: 21-05-2024 Bij de methode Warme zorg ligt de nadruk op ontwikkelen van een veilige en vertrouwde omgeving. ... Door inzet van de methode Warme zorg kun je als begeleider de tevredenheid van leven van de cliënt vergroten.
Leesniveau:
4
Herstelondersteunend handelingsplan psychotische aandoeningen in de forensische zorg
Home Webwinkel Rapporten Herstelondersteunend handelingsplan psychotische aandoeningen in de forensische zorg Beschrijving Hoe kun je herstelgericht werken binnen de beperkingen van een forensisch kader ... Het Herstelondersteunend handelingsplan psychotische aandoeningen in de forensische zorg dat door Fivoor en het Trimbos-instituut in het kader van het programma Kwaliteit Forensische (KFZ) is ontwikkeld
Leesniveau:
4
toedienen van medicijnen
Welke toedieningsvorm je kiest, hangt af van de werking, de toedieningsweg en de voor- keur en mogelijkheden van de zorgvrager. ... Deze gegevens kunnen belangrijk zijn bij bijvoor- beeld een PMB of artsenvisite. SAMENVATTING Er zijn verschillende toedieningsvormen van medicijnen.
Leesniveau:
5
Stappenplan om agressie te de-escaleren
Laat de ander zijn of haar boosheid uiten door te luisteren Je kunt het best een stukje ‘meegaan’ in wat de agressieve persoon te zeggen heeft. ... Afsluiten Zijn de gegeven oplossingen niet voldoende, geef dan duidelijk aan dat er geen andere optie is dan de keus om mee te werken of te stoppen. Wees hier heel stellig in.
Leesniveau:
4
Passiviteiten van het Dagelijks Leven (PDL)
Gepubliceerd op: 11-11-2021 Laatst bijgewerkt op: 07-05-2024 Passiviteiten van het Dagelijks Leven richt zich op zorgafhankelijke cliënten, gaat uit van de wensen en belevingen van cliënten en het maximaal ... Zeven aandachtsgebieden bij PDL PDL staat voor Passiviteiten van het Dagelijks Leven. PDL heeft zeven aandachtsgebieden: liggen voeding Wat houdt Passiviteiten van het Dagelijks Leven in?
Leesniveau:
5
Naar een meer vraaggerichte zorg
U bevindt zich hier: Home Documenten Naar een meer vraaggerichte zorg Zoeken binnen Raad voor Volksgezondheid en Samenleving Zoek De RVZ vindt dat de gezondheidszorg beter kan aansluiten bij de wensen ... In zijn advies Naar een meer vraaggerichte zorg van 13 mei jl. stelt de RVZ verder voor verzekeringsaanspraken meer inhoudelijk te omschrijven.
Leesniveau:
4
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
Kennis van wet- en regelgeving
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W5 Communiceren en samenwerken met zorgvrager en sociale netwerk
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties
Business
B1-K1-W7 Onverwachte en crisissituaties

